Analyse, Strategie & Konzept

Über Relevanz zu Verkäufen.

In einer Zeit, in der die wenigsten Marken noch über einzigartige Verkaufsvorteile verfügen, basieren die Konzeptionen von hempfprigge* auf einer klaren Strategie bzw. der Beantwortung von zwei essentiellen Fragen:

Frage 1.
WAS müssen Sie Ihren potentiellen Kunden anbieten, so dass sie sich für Sie entscheiden?

Antwort 1.
Wir entwickeln für Ihre Marke Inhalte, Formate und Mehrwertkonzepte, die das Leben Ihrer Kunden mit und über das Produkt hinaus bereichern. Mit diesen Mehrwerten steigern wir die Relevanz Ihrer Marke und liefern Argumente, die die Kaufentscheidung zu Ihren Gunsten nachhaltig beeinflussen.

Frage 2.
WIE kommunizieren wir?

Antwort 2.
Online oder Offline – Wir behandeln Menschen, wie Menschen behandelt werden wollen: Wertschätzend, respektvoll und ehrlich. Denn Haltung ist keine Frage des Mediums.
Das WIE schafft die Bereitschaft zum Zuhören und öffnet die Tür zu jedem überzeugenden Gespräch.

Zusammenfassung:
Das WAS und das WIE bauen Relevanz auf. Und Relevanz ist die Tür zum Kunden und zu Ihrer Zielerreichung.

Danach arbeiten wir bei hempfprigge* bis zur von Ihnen definierten Zielvorgabe in unserer KPI-Erfolgskette (siehe Schaubild).

Relevanz zu Verkäufen

A series of planned successes.

Our designs are as diverse as our clients.

For example, we designed a very well received POS photo campaign for Lee. We have also designed and implemented campaigns for Jelly Belly, McCormick, Audi, Becel and many more. We have come up with a number of campaigns for Haspa since we began working with them in 2005. Including a dancing mouse that appeals directly to children on an emotional level and provides information about saving money.

haspa manni tanzt

How we design honest communication.

How we design honest communication. For us, design means translating goals into stories. Because stories can be told quickly and then retold to others. And people like to remember stories. Just as they did around the campfire in ancient times. And this still works today, albeit in other places. We create stories that start conversations. Conversations about your brand, your company, your services. These stories can of course touch on existing themes if they are to be used in below-the-line channels – networked with other channels such as PR, the internet or traditional media. We develop honest communication for you. The demand for creating honest communication also automatically stops us from following pipe dreams using our client’s budget. Because we make absolutely certain that our ideas can be implemented and that the set budget is in line with what we can reasonably achieve. Efficiency and efficacy are our currency.